Návrat příspěvku nepojištěných motoristů

Příspěvek nepojištěných motoristů mohli zaregistrovat všichni majitelé a provozovatelé dopravních prostředků v letech 2009 až 2015. Pak bohužel došlo k jeho přerušení, což naopak ocenili vlastníci nepojištěných vozů. Zároveň to zamrzelo ty, kdo povinné ručení platí včas a řádně.

130 000 vozů bez povinného ručení

Důvod je jednoduchý. Je to přes 130 000 automobilů jezdících po území České republiky bez potřebného pojištění. To znamená, že jakákoliv nehoda způsobená těmito účastníky silničního provozu není hrazena z jejich pojistky, nýbrž z garančního fondu.

Když garanční fond vysávají nepoctivci

Jeden by si řekl, že i když ročně vznikne přes 2 500 dopravních nehod nepojištěných vozů, stále je z čeho brát. Jenže, opak je zde pravdou. Garanční fond je totiž financován těmi, kdo povinné ručení poctivě platí. A nutno podotknout, že tyto sumy mohou dosahovat výše až tvou třetin příspěvku na pojištění.

Není se proto čemu divit, že za dveřmi už je novela zákona o povinném ručení, která výše uvedené řeší jednou pro vždy. Dojde k opětovnému zavedení příspěvku nepojištěných motoristů. Avšak pozor, nyní v trochu přísnějším pojetí, než doposud. Příspěvek budou ve finále hradit všichni, kdo mají dopravní prostředky zapsané v registru vozidel. Existovat bude pouze několik málo výjimek – vozy vyvezené do zahraničí, automobily odcizené, zaniklé nebo dlouhodobě vyřazené z provozu.

Jak se bude vyvíjet povinné ručení v následujících měsících?

Vzhledem k tomu, že s největší pravděpodobností dojde mimo jiné ke zvýšení původního příspěvku nepojištěných motoristů, klade si řada lidí jednu zásadní otázku. Jak se tento příspěvek promítne na běžném povinném ručení, když nebude třeba sahat do garančního fondu? Odpověď je zatím ve hvězdách. Spousta řidičů však logicky doufá, že by mohlo dojít ke snížení cen za pojištění vozů. Nechme se tedy překvapit, co přinesou nadcházející měsíce.

Štítky